Thursday, 4 December 2014

TIRAMISU MOCHA

ASSALAMUALAIKUM....
YA ALLAH LAMA DH XUPDATE BLOG INTAN NIE...
MALAM NI TERINGAT PULAK TIRAMISU MOCHA NIE..
haa mcm ni laa rupa TIRAMISU MOCHA ni gambar google.. sbb hari tu buat xdan nak snap picture..



Jom kita mula....

Bahan-Bahannya:

- 250g cream cheese

- 250g whipped cream


- 150g gula


- coffee layer cake (boleh ganti dengan biskut yang dicelup dengan air nescafe)


- 1/2 paket nescafe or mocha 3 in 1 (untuk hiasan atas kek)


Cara Membuat:

1. Potong & susun coffee layer cake/ biskut dalam loyang (1st layer)

2. Pukul cream cheese, whipped cream & gula dengan hand mixer sehingga berkrim.

3. Tuang campuran tadi diatas lapisan cake yang pertama.

4. Susun selapis lagi coffee layer cake diatas campuran tadi (2nd layer)

5. Tuang campuran lagi di atas lapisan cake yang kedua.

6. Ulang sehingga habis.

7. Taburkan 1/4 atau 1/2 paket nescafe 3in1 di atas kek.

8. Simpan dalam peti sejuk sehingga semalaman. Siap!


MUDAH DAN RINGKASKAN ....SELAMAT MENCUBA...




Tuesday, 25 March 2014

CONTOH CODING MENGGUNAKAN C++

ASSALAMUALAIKUM...
HARI NI INTAN NK SHARE 1 CONTOH CODING MENGUNAKAN C++ :

CONTOH KIRAAN VOLUME:
//DATA
3
20 20 20
10 10 10
10 10 10


#include<iostream.h>
#include<math.h>
#include<fstream.h>
main()
{
double volume,x,y,z;
int no,i;
char fil[10],YN;
top:
cout<<"\n enter to open file?                                                                  ";
cin>>fil;
ifstream fp1;
fp1.open(fil);
if(!fp1)
{
cout<<"\n file cannot open!!!";
cout<<"\n try again (Y/N) ?";
cin>>YN;
if (YN=='y'||YN=='Y')goto top;
return 0;
}
fp1>>no;
for(i=1;i<=no;i++)
{
fp1>>x;
fp1>>y;
fp1>>z;
volume=x*y*z;
cout<<"\n value x="<<x;
cout<<"\n value y="<<y;
cout<<"\n value z="<<z;
cout<<"\n value volume="<<volume;
}
return 0;
}

END
SELAMAT MENCUBA... :)



Tuesday, 3 December 2013

Taubat Seorang Hamba

assalamualaikum...
renungan buat diri intan dan anda semua...

Hati hiba mengenangkan dosa-dosa yang ku lakukan.
oh Tuhan Maha Kuasa terimalah taubat hamba berdosa..
ku akui kelemahan diri..
ku insafi kekurangan ini..
ku kesali kejahilan ini..
terimalah taubatku ini..
terimalah taubatku ini..
terimalah taubatku ini..
telah aku merasakan derita  jiwa & perasaan
kerna hilang dari jalan menuju Rehda Mu Ya Tuhan..


intan nk kongsi kan 1 ceramah yg benar2 menyentuh qalbu..
sampai menitiskan air mata..bertapa kerdilnya kita..

sudi2kan luangkan masa anda hny 11.02 minit untuk ilmu pengetahuan




Thursday, 28 November 2013

TIPS KECANTIKAN

ASSALAMUALAIKUM...

lama xupdate blog..hari nie...
intan nk share sikit tentang my favourite supplement..
korean collagen..




K - COLLY SWEET 17 15,000,000 KOREAN COLLAGEN


kulit kusam, kering, berjerawat atau jeragat?
Memperkenalkan K-Colly Sweet 17( 15,000,000) CollageN




KEISTIMEWAAN K COLLY SWEET 17:

- Formula KOREAN berteknologi Nano, membentuk molekul terkecil untuk penyerapan optimum badan, kesan seawal 3 hari!!!!!

- Membantu merawat masalah kulit seperti jerawat, jeragat,tona kulit tidak sekata dan kusam.

- Mencantik, menghalus dan melicinkan kulit, selain pencerahan secara semulajadi serta meningkatkan kelembapan kulit 10 kalilebih cepat dan berkesan.

- Makanan tambahan terbaik untuk kulit kelihatan muda, sihat dan berseri.

- Juga terbaik untuk merawat penglihatan, gigi, kuku ,sendi , otot dan rambut.

- Melawan radikal bebas serta antioksidan semulajadi. 

- Menghindar dan mencegah dari penyakit kronik seperti Kanser, Alzheimer, Parkinson, Diabetic, Sakit Jantung..


ANTARA KELEBIHAN K-COLLY SWEET 17 COLLAGEN 15,000,000MG

- Pencerahan kulit yang berkesan antara seawal 3 hari

- Membantu memulihkan kulit rosak, kusam, bermasalah
- Memulihkan kulit yg tidak anjal, kendur dan kering
- Menghilangkan kedutan kecil dan garis halus di tepi mata

- Mengurangkan masalah jeragat atau jerawat di muka

- Menghilangkan rekahan dan kedutan kulit selepas bersalin
- Memberikan tenaga sebenar yg cergas sepanjang hari
- Baik untuk ibu2 yg hamil atau menyusukan anak

- Mengurangkan masalah selulit, parut atau kesan kehitaman
- Mengurangkan kesakitan ketika haid / sengugut
- Menghilangkan kegelupasan di bahagian muka

- Memperbaiki struktur bahagian bibir yg kering dan merekah
- Meningkatkan imunisasi badan / cegah penyakit
 - Mengurangkan kesan rekahan di bhgian tumit @ telapak kaki
- Mengecilkan pori2 kulit kesan drp kerosakan kulit

- Melambatkan proses penuaan sejajar dgn keanjalan kulit
- Sesuai untuk lelaki mahupun wanita/remaja


#SHARE IS CARING...
semoga apa yg intan share ni dpt membantu anda..
niat intan nak bantu korang :)



TQ :)

Sunday, 18 August 2013

BerikanLah Kemaafan Walaupun sukar

assalamualaikum...


hari ini intan nk share kn tentang topik kemaafan..
Haaaaa apa itu MAAF & memberi MAAF???


Setiap kesalahan yg kita lalukan haruslah di perbetul melalui dgn cara memohon maaf bg sesama insan mahupun memohon ampun kepada Yg Maha Kuasa..
Memberi kemaafan pula ada sukar tapi kita harus mengikhlaskan diri untuk memaafkan orang lain..

"Memaafkan itu lebih dekat dengan taqwa. janganlah kamu melupakan keutamaan diantara kamu. Allah Maha melihat segala yang kamu lalukan."
[al-baqarah 237]


Biar laa sejahat manapun seseorang itu kepada kita..
Haruslah kita ingt walaupun  sekumit kebaikan yg pernah dia lakukan..
Ikhlaskan lah diri untuk memaafkannya..
Ini kerana dia berhak mendapat peluang kemaafan..
Jangan pula kita menghukum dgn hukuman dunia seperti cacian,penghinaan, ungkitan,kata2 kesat mahupun perbuatan terhadapnya..
Siapa lah kita yg sering melalukan kesalahan sedar ataupon tidak sedar..

YA ALLAH,
Di ketika aku lakukan kesalahan kepada orang lain.
Anugerahkanlah kekuatan bagi ku meminta kemaafan.
MANAKALA,
Diwaktu orang lain melakukan kesalahan kepadaku.
Anugerahkan lah aku kekuatan  untukku memberi kemaafan.
kerana besar ganjaran dari MU YA ALLAH kepada orang yg memberi 
KEMAAFAN..



Belajar tersenyum ketika kita masih terluka..
Belajar memaafkan ketika kita masih merasa sakit..
maka..
hapuskan dendam,
bersihkan hati,
luruskan lah niat..

sekian..
yg buruk datangnya dari intan sendiri maka yg baik datang drpd Allah swt..




Friday, 16 August 2013

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR & BATIN

ASSALAMUALAIKUM....

erm dah berhabuk blog intan nie..lama dh xupdate..
sbb bz dgn final exam..
now i'm freee coz cuti sem hehhehe..

Ramadhan bakal beransur pergi,
syawal menjelma di pg aidilfitri,
seikhlas hati menyusun jari,
memohon kemaafan di ats kekhilafan diri,
salam aidilfitri maaf zahir & batin dari sy intan_amiera.



hoho balik kampung...hoho balik kampung
hati riang..
:)


haaaa ni laaa menu di pagi aidilfitri.....
yumyumyumyum....



erm open house....hehehhe
wit my classmate mase sekolah dulu..
:) mmg best!!!!


jemput makan...mcm2 ade..mee udang..kuih raye..ketupat rendang..cup cake pon ade..
paling sedap....yeah Satay!!!!

alamak mna datang mamat muka duck face nie hahahaha
:P


haaaa...
Alhamdulillh kenyang sudah tq pd tuan rumah yeee sbb jmpt kite..



hahahahaha ...
gigit jari xtahu nk g raye mna dh...

apa pon selamat hari raya maaf zahir & batin ikhlas dr sy INTAN..
ermmmm tahun nie xbyk sgt gambo hari raya..
xpa laaa kite jumpa di next punya citer 
tata..
assalamualaikum..
sekian..

Saturday, 29 June 2013

DOA adalah RAHSIA kita dgn ALLAH S.W.T .

ASSALAMUALAIKUM...
hari ni intan nk bincangankan mengenai DOA..

APA ITU DOA???????????



DOA adalah RAHSIA kita dengan Allah SWT . Luahkanlah segala yang terbuku di hati pada-Nya kerana DIA lebih tahu apa yang terbaik buat kita :

Sesungguhnya Allah S.W.T Maha Berkuasa lagi Maha Mendengar. Tiada suatu kuasa pun selain dia yang dapat mendatangkan kebaikan atau manfaat kepada manusia. Oleh itu, Islam mewajibkan umatnya menjuruskan permohonan, permintaan dan doa hanya kepada Allah S.W.T. Memohon sesuatu selain daripada Allah adalah perbuatan yang boleh merosakkan akidah. Tiada satu doa pun yang merupakan tunggak segala ibadah yang tidak didengar oleh Allah S.W.T. Namun demikian, sesuatu permohonan atau doa itu hanya akan dimakbulkan apabila seseorang itu mentaati segala suruhan dan menjauhi larangan Allah S.W.T serta yakin diperkenankan semasa berdoa. Sebarang perlanggaran perintah Allah S.W.T akan mengakibatkan sesuatu doa itu menjadi sia-sia dan ditolak.



MENGAPA PERLU BERDOA???


Berdoa adalah memohon dan meminta serta berharap. Pemohon sudah pasti memiliki darjat yang lebih rendah daripada Pemberi. Begitulah kita dengan Allah SWT. Jelas menunjukkan kita memerlukan Allah SWT dan memohon pelbagai perkara di dalam kehidupan kita ini. Darjat kita terlalu jauh malah amat jauh sehinggakan langsung tiada darjat atau juga sebenarnya tidak boleh membuat perbandingan langsung berbanding kebesaran Allah SWT.
Berdoa itu merendahkan darjat kita sehingga daripada kita rasa ada apa-apa kepada tiada apa-apa langsung. Kita meletakkan diri kita benar-benar berada di bawah. Kita memohon dan berharap sesuatu daripada Allah SWT. Dengan berdoa kita lebih jelas siapa kita dan kepada siapa kita memohon. Kita sedar kedudukan kita dan kita sedar kedudukan Allah SWT. Kita sedar kita hanyalah hamba ciptaan Allah SWT dan Allah SWT adalah Tuhan yang Maha Besar.

PERINGATAN BUAT DIRI INTAN SENDIRI DAN PARA MANUSIA SEKALIAN...
INGAT LAH ALLAH S.W.T MAHA MENDENGAR PEW YG KITA MOHON..
BERDOA LAA DGN IKLAS INSYAALLAH  ALLAH S.W.T AKAN MAKBUL KN SETIAP DOA HAMBANYA YG BERDOA DGN SEIKHLAS2NYA..SAMA DA LMBT ATAU CEPAT..